سیاست

ایران قوی بدون جمعیت جوان هیچگاه به قدرت مطلوب دست پیدا نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی با حضور مقامات لشگری و کشوری صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

حجت‌السلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این نشست گفت: پیروزی رزمندگان محور مقاومت بر محور شرارت به خصوص صهیونیست‌های غاصب و قاتل تبریک می‌گویم. 

وی افزود: مطالبم را با دو سوال آغاز می‌کنم سوال اول این است که چرا جوانی جمعیت در نقطه مرکزی شهروندان و شهریان باید قرار بگیرد؟ و سوال دوم چگونه می‌توانیم به اجرای قانون جمعیت جوانی جامعه عمل بپوشانیم؟ پاسخ سوال اول این است: تلاش برای جوانی جمعیت دلیل ملی و دینی دارد و جوانی جمعیت یک واجب عینی است. به اذعان صاحب نظران برخورداری از جمعیت جوان در هر کشور یکی از سه مولفه قدرت و اقتدار ملی است. ان دو بحث دیگر بحث جغرافیا و موضوعات دیگر است. 

وی افود. تحقیقا کشوری که فاقد نیروی جوان کافی باشد هیچ راهی ندارد جز انکه دیکته دیگران را بنویسند. ملت که اراده نداشته باشند نمی‌توانند در مقابل دشمن بایستند مجبور دست و پرچم تسلیم را بالا ببرند و این با استقلال دینی و انقلاب اسلامی ناهمخوان است. هرکس دلداده ایران و علاقه‌مند به ایران اسلامی است هرچه در توان دارد برای جوان سازی جمعیت پای کار بیاورد. 

وی تصریح کرد: ما به دنبال ایران قوی هستیم. ایران قوی بدون برخورداری از جمعیت جوان هیچ زمان به قدرت مطلوب خود دست پیدا نخواهد کرد. از نظر دینی ما مسلمان و پیرو قرآن هستیم. اسلام و دین ما از ما انتظار دارد که دارای جمعیت قوی و جوان و پای کار باشیم. واقعیت امر این است که انتظار این است که فرزندآوری پرشمار داشته باشیم. پیامبر فرمودند: ازدواج کنید پرشمار بشوید من به خاطر زیاد شدن در سایه ازدواج دینی مباحات می‌کنم. یعنی پیامبر به ازدواج و فرزندآوری پر شمار به دیگرانی که چنین امکانی را ندارند فخر می‌فروشد. چقدر پیامبر فرزندآوری کردند فقط کوثر حضرت رسول مانده اما همان کوثر پیامبر عالم‌گیر شده است. حضرت آقا در ابران، سید عزیز ما در لبنان، بدرالدین در یمن و حضرت آقا سیستانی در عراق نتیجه تکثیر کوثر است. 

وی تصریح کرد: در پاسخ به سوال دوم بگویم ما باید دو کار در کانون توجه خودمان قرار دهیم و بتوانیم فراتر از همایش عمل کنیم. حقیقا باید این همایش در میدان عمل منجر به جوانی جمعیت و ازدیاد جمعیت جوان منجر شود. باید به دو کار بها دهیم. یکی از آن اصلاح و تقویت باورها و رهاوردهای تکثیر نسل و فرزندآوری و جوان‌سازی کشور است. یعنی ما در حال حاضر با این آسیب مواجه هستیم که وجود فرزندان مانع برکت است. این باور تغییر پیدا کرده است. علاوه بر اصلاح این باور باید تقویت شود و تبدیل به گفتمان همگانی شود. این روایت را از پیامبر داشته باشیم که فرمود که روزی همراه با زن و فرزند است. آنانی که زن و فرزند دارند وضعیت اقتصادی بهبود پیدا می‌کند ایا چنین اعتقادی در جامعه امروز وجود دارد؟ خیر وجود ندارد. چنین باوری در جمعیت  جوان وجود ندارد. وقتی از جوانان درباره عدم ازدواج سوال می‌پرسیم می‌گویند معیشت مناسبی نداریم. فقط تعداد قلیلی از کسانی که با‌ورهای آنان دست کاری نشده است توانستند ازدواج کنند. آیا این باور وجود دارد که ازدواج باعث تقویت روزی و وضعیت اقتصادی می‌شود؟ ایا فرزند آوری باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود؟ در هر صورت این باورهای غلط به وجود آمده که باید اصلاح شود. 

محمدحسنی تصریح کرد: یکی از عوامل عدم فرزندآوری، کاهش قدرت دفاعی نیازمند جوانی جمعیت است. پیران نظامی می‌توانند راهبرد دفاعی ارائه کنند اما نمی‌توانند مدافع امنیت باشند. عدم فرزندآوری باعث کاهش قدرت اقتصادی، افسردگی فردی و اجتماعی می‌شوند. فروپاشی نظام خانواده از پیامدهای بی توجهی به ازدواج بهنگام و فرزندآوری بهنگام و به مقدار است. اسقاط و انقراض نسل از جمله این موارد خواهد بود. در دنیای غرب چیزی به نام کانون مقدس خانواده وجود ندارد و آنان در این زمینه زمین خوردند و می‌خواهند ما را هم زمین بزنند. علما و فقهای قم این توطئه را دریافته و قبل ار آنکه دیر شود راه علاجی پیدا کنیم. انشالله این همایش راه علاجی برای حل این مشکل باشد.

به گزارش خبر گزاری سنه دژ به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا